Wednesday 18 April 2012

17 March 2012

Pernah aku bercinta dulu , ya , dulu .

Dengan dia yg pertama dan aku sangka juga yang terakhir . Seluruh hidupku dah aku serahkan buat dirinya yang aku fikir kami mungkin takkan terpisah . Apa kesudahannya ? ya , bercinta sampaikan dunia dah tak dipikirkan dan kesudahannya kami terpisah .



Kau , kau yang aku sayang hingga matiku .
Kau , kau jualah yang selingkuh setelah lamanya ku cuba menjadi yg terbaek untukmu .



Aku redha kerna kau bertemu dia yang halal . Kau lupakan aku untuk sekian lamanya  sedangkan aku tak mampu lupakan kau . Berlalu 3 tahun di mana kau bahagia dengan sidia dan aku , aku telah berhasil untuk melepaskan kau pergi .



3 tahun syg , kau biarkan aku dalam tangisan .
3 tahun syg , kau biarkan aku saked rindukan kau .
3 tahun syg , kau biar aku tersiksa dengan kenangan kita .



Aku tersiksa di sini sedangkan kau berbahagia dengan sidia yg halal buatmu . Bersusah payah untuk aku melupakan kau . saked aku , aku diamkan .



Dan sekarang aku dah berhasil seperti mana kau berhasil buangkan aku dulu . Tidak ,tidak aku buang kau dari hidup aku . Cuma tiada lagi saked seperti dulu . Aku bersyukur kerna ku mampu .

~~~







Datang dia yang aku harapkan awal untuk singgah dalam hidup aku .

 Datang dia yang telah berhasil mengopek pintu hati aku yg dah aku kunci setelah kau yang aku puja meronta ronta untuk keluar .

 Datang dia cuba merawat luka di hati yang telah kau tinggalkan parutnya .

 Datang dia yang telah berhasil buat aku lupakan kau yang aku puja sedikit demi sedikit .



Kasih sayang yang telah lama aku simpan 3 tahun lamanya , kini tertumpah ke atas dia . Untuk kau yg telah pergi dari hidup aku , ingin aku sampaikan berita yang aku telah dapat menyayangi dia seperti mana kau ku cinta dulu .


Kembalinya cahaya dalam aku hidup aku .

Kembalinya matlamat hidup aku .

Kembalinya semangat untuk teruskan hidup aku .

Kembalinya rasa indah untuk hidup itu .

Dek kerana dia , dia yang telah berhasil mencuri hati aku .



Terubatnya luka dihati.

Terubatnya saked dijiwa.

Terubatnya rindu dihati.



Kuatnya sayangku untuk dia.

Kuatnya rinduku ini untuk dia.




Tekadku untuk tidak lagi melakukan kesilapan lalu.

Tekadku untuk terus menjaga dirinya.

Tekadku untuk tidak menyakiti dirinya.

Tekadku untuk terus , dan terus , dan terus , bersamanya..




Ku terima seandai dirinya tidak merasa sama seperti apa yang aku rasa. Kerana aku menyayanginya dengan penuh keihklasan tanpaku harapkan kasih ini dibalas dengan cintanya. 

Ku terima seandainya dirinya tidak dapat menerima diriku seperti mana aku menerima dirinya kerna aku ikhlas dan tak minta dibalas.

Ku terima seandainya dirinya tidak dapat merindui diriku seperti mana aku merindui dirinya kerna aku ikhlas dan tak minta dibalas.






Ini, coretan untuk dia yg aku sayang dan aku akan terus sayang . H.